Melancong merupakan salah satu aktiviti yang menyeronokkan dan dapat melapangkan fikiran. Setiap orang mengimpikan untuk pergi melancong ke tempat yang indah bersama keluarga setelah penat menjalani kerja hari demi hari. Dengan melancong juga kita akan dapat menambahkan pengetahuan dan pengalaman tentang budaya di sesuatu tempat. Sebelum pergi melancong, pasti kita memerlukan persediaan awal untuk menjadikan percutian kita berjalan lancar.

 

1. Jika ada antara baju anda yang perlu dilipat, salah satu cara untuk kurangkan kedut pada baju adalah dengan meletakkan tisu di celah lipatan. Anda juga boleh menggulung pakaian seperti swiss-roll jika ingin mengurangkan kedut dan juga menjimatkan ruang pada masa yang sama.

 

2. Scan semua dokumen penting sebelum anda keluar travel. E-mel kan kepada diri sendiri atau simpan salinannya di dalam luggage anda untuk menjadi backup bagi mengelak perkara tidak diingini berlaku.

 

3. Jimat masa menunggu beg di lapangan terbang dengan tips ini – Tampalkan pelekat ‘fragile‘di beg anda. Biasanya beg yang bertanda ‘fragile‘ akan diletakkan di bahagian paling atas berbanding beg lain didalam perut kapal terbang.

 

4. Pastikan ada sedikit keperluan penting diletakkan dalam carry-on. Sedikit wang, berus gigi, ubat gigi mini, sabun muka dan pakaian extra. Ini kerana perkara yang tidak dijangka boleh berlaku kepada bagasi anda. Contohnya penerbangan anda tertangguh tetapi beg sudah dimasukkan dalam kapal terbang.

 

5. Sebelum travel tu seeloknya ambil insurans untuk travel sebab macam-macam perkara yang tidak kita jangka boleh berlaku. Ada yang hanya untuk beberapa hari, ada yang bertahan lama sesuai untuk pengembara tegar, dan ada juga insurans berkelompok untuk sesiapa yang suka travel secara berkumpulan. Pengambilan insurans ini dapat membantu diri kita jika ada sebarang kemalangan berlaku. Apatah lagi di negara asing yang kita tidak biasa dengan kawasannya, penduduknya, dan peraturan lalu lintasnya.

 

Anda yang suka melancong tetapi bagaimana cara untuk sentiasa tampil selesa dan maskulin? Wangian yang versatil dan tahan lama menjadi banyak pilihan para pengembara kan? Jangan risau Twist & Spray Rush sangat sesuai dengan karakter seorang traveler yang simple dan easygoing. Rush ini sangat mudah untuk dibawa kemana-mana kerana saiznya yang kecil dan esklusif. Cepat-cepat dapatkan segera wangian Twist & Spray Rush ini sebelum anda pergi travel tanpa wangian yang versatile dan esklusif ini! Jadi tunggu apa lagi klik link di bawah untuk dapatkan Twist & Spray Rush anda sekarang sebelum habis licin disapu orang lain. www.dexandra.com/chooseyours

July 29, 2019 — de-xandra Admin