Mengembara ke pelbagai destinasi seantero dunia pastinya mengujakan dengan pengetahuan dan pengalaman baru. Namun ramai pula yang suka mengembara secara solo kerana ia akan memberikan keseronokan yang lebih. Meskipun lebih mencabar, pengembaraan solo ini akan membawa dimensi berbeza.

Namun, satu masalah dalam pengembaraan solo ialah ruang luggage yang terhad. Jadi kebanyakan pengembara membawa pakaian yang tidak sesuai. Bagi mereka hanya pakai apa yang sempat disumbat dalam beg! Berikut ialah kesilapan pemakaian travel yang selalu terjadi dan cara selesaikannya!

1. Pakai cotton. Sebenarnya cotton tak sesuai untuk travel sebab cuaca sering berubah. Apabila tiba-tiba cuaca berubah menjadi sejuk ia akan membuatkan anda rasa tak selesa. Sebaliknya pakailah pakaian sintetik yang ‘moisture wicking’ tapi buatkan anda akan rasa warm seperti polyester fleece.

2. Jangan bawa baju persalinan banyak-banyak! Ramai orang terdorong untuk bawa banyak baju just in case, tapi sebenarnya lagi banyak barang yang anda bawa lagi besarlah beg yang anda nak kena bawa tau. Dan kalau luggage overweight, anda tak boleh kongsi bagasi dengan sesiapa. Jadi pilihlah pakaian yang versatile dan boleh anda pakai ulang-ulang banyak kali.

3. Jangan pakai baju yang nipis-nipis tapi pakailah baju berlapis. Contohnya atas tshirt pakailah jaket. Pakai baju yang berlayer penting sebab kita tak tahu cuaca kat tempat yang kita pergi boleh berubah bila-bila masa. Tujuan pakai baju yang berlayer ini kalau panas boleh buka kalau sejuk anda boleh pakai semula.

4. Kalau anda nak memilih jaket untuk dipakai semasa menggembara, pilihlah jaket yang waterproof atau windproof. Pemilihan jaket yang cotton atau denim maybe akan nampak anda akan lebih stylo dalam gambar, tapi kalau tiba-tiba cuaca hujan atau sejuk masalah pula jadinya kepada diri kita.

5. Perfume fullsize jangan dibawa! Apabila kita pergi menggembara mesti perfume antara barang yang penting kan untuk kita bawa? Yelah, aroma perfume ni naikkan mood bercuti kita. Cuma masalahnya saiz botol perfume yang besar, kaca pulak tu. Jadi bawalah Twist & Spray yang bersaiz kecil. Hanya twist dan spray sahaja jadi masalah botol pecah, penutup perfume hilang takkan terjadi. Aroma Rush dari Twist& Spray juga ialah pilihan yang terbaik jika anda hendak pergi mengembara kerana baunya yang aum! menggoda!

Apa, belum lagi dapatkan Twist & Spray Rush? Mari kami ceritakan. Baunya ada sikit-sikit bergamot, lada, bunga labdanum, lavender, ambroxan dan kayu cedar. Si Hawa yang menghidu aroma Rush ni confirm teringat sampai bila-bila. Jadi sebelum next trip tu cepat dapatkan segera perfume Twist & Spray Rush ini tau.

Kalau taknak lepaskan peluang sementara stok tengah panas ni, layari www.dexandra.com/chooseyours

August 01, 2019 — de-xandra Admin