Perfume kereta merupakan salah satu aksesori kereta yang penting masakini. Ia menjadi satu kemestian bagi pemilik kereta yang inginkan kereta mereka wangi sentiasa.

Walaupun ianya sekadar aksesori, namun tidak ramai yang mengetahui lebih lanjut tentang peranan wangian kereta.

Di sini kami kongsikan betapa beberapa kelebihan menggunakan perfume kereta, cara-cara menggunakannya dengan betul serta beberapa pilihan wangian kereta terbaik yang anda boleh dapatkan hari ini.

Kenapa Perlu Guna Perfume Kereta?

perfume kereta
perfume kereta

Salah satu sebab kenapa pemilik kereta menggunakan pewangi kereta adalah untuk menghilangkan bau yang kurang menyenangkan di dalam kereta.

Bau-bau ini terhasil disebabkan beberapa faktor seperti:

bau asap rokok yang melekat pada kusyen tempat duduk.


bau makanan.


sampah yang tidak dibuang daripada kereta.


peluh pada kusyen kereta.


lembapan pada karpet kaki pemandu dan penumpang kereta.


Bau-bau ini akan menyebabkan pemandu dan penumpang berasa kurang selesa ketika berada di dalam kereta.

Oleh itu, pemakaian pewangi kereta dapat menghilangkan bau yang tidak diingini dengan serta merta.


Sebab-Sebab Lain Untuk Menggunakan Perfume Kereta


1. Memberikan Kesegaran Ketika Memandu

perfume kereta

perfume kereta

Oleh kerana kebanyakan pemandu kereta sentiasa menutup tingkap pintu kereta ketika memandu, agak sukar untuk mendapatkan udara nyaman daripada luar terutamanya ketika memandu dalam cuaca panas.

Penggunaan penyegar kereta yang menghasilkan aroma wangi dapat membantu anda mendapatkan udara segar tanpa perlu membuka tingkap kereta sepanjang masa.


2. Penting Bagi Mereka yang Membawa Haiwan Peliharaan

perfume kereta



perfume keretaperfume keretaperfume keretaperfume kereta

Bagi pemilik kereta yang sentiasa membawa haiwan peliharaan di dalam kereta, bau haiwan mungkin mengganggu perjalanan anda.

Untuk memastikan perjalanan bersama haiwan peliharaan berjalan dengan lancar serta menyenangkan, penggunaan air freshener di dalam kereta amatlah digalakkan.

3. Memberikan Ketenangan Ketika Memandu

perfume kereta


perfume kereta

Cara pemanduan boleh mempengaruhi mood ketika memandu. Emosi seseorang boleh bertukar daripada tenang ke marah apabila pemanduan terganggu seperti tersekat di dalam kesesakan jalan raya atau ada kenderaan lain memotong queue di laluan tol.

Perfume kereta adalah cara terbaik untuk mengembalikan mood dan ketenangan di jalan raya. Haruman seperti lavender memang terbukti dapat memberikan ketenangan dan ketenteraman. Bila mood baik, pemanduan pun baik juga!

4. Digemari Kerana Terdapat Pelbagai Cara Pemakaian Wangian Yang Berbeza

perfume kereta
perfume kereta

Sekiranya anda risau pewangi kereta mengambil banyak ruang di dalam kereta anda, jangan bimbang. Ini kerana terdapat pelbagai rekaan dan cara pemakaian pewangi kereta yang berbeza.

Sebagai contoh, terdapat beberapa jenis pewangi kereta yang boleh digantungkan pada cermin pandang belakang.

Ada juga perfume kereta yang boleh dipasang pada aliran penghawa dingin kereta. Anda juga boleh memilih minyak wangi kereta jenis lekat pada dashboard.

Anda bebas memilih bentuk dan cara pemakaian minyak wangi kereta yang anda ingini. Apa yang penting adalah pewangi itu sesuai dengan haruman yang anda sukai dan ianya tidak mengganggu pemanduan anda.


Cara Guna Perfume Kereta

perfume kereta
perfume kereta

Apabila anda membeli pewangi kereta, adalah amat penting untuk menggunakannya dengan cara yang betul supaya wangian kekal harum sepanjang masa.

Sekiranya anda memiliki pewangi kereta jenis gantung, anda dinasihatkan supaya meletakkannya pada bahagian hadapan kiri kereta anda.

Anda juga boleh mengantungkannya pada aliran keluar penghawa dingin kereta supaya molekul wangian tersebut boleh tersebar meluas ke seluruh bahagian kokpit kereta.

5 Pewangi Kereta Di Dexandra Yang Anda Patut Miliki perfume keretaperfume kereta

perfume kereta

Sekiranya anda masih lagi tercari-cari pewangi kereta yang berkualiti dan tahan lama, anda boleh mencuba perfume kereta De’Xandra.

Di sini kami senaraikan 5 jenis perfume kereta paling wangi yang dikeluarkan oleh De’Xandra.

1. Blooming Forest

perfume kereta

perfume kereta

Bagi mereka yang mencintai alam sekitar, minyak wangi ini sangat sesuai untuk anda kerana baunya yang segar, lembut dan tenang seperti bau puncak gunung.

2. Cupcake Cream

perfume kereta

perfume kereta

Bagi mereka yang suka haruman manis, Cupcake Cream ini adalah pilihan terbaik anda.

Ekstrak buah beri, vanilla, karamel dan melon merupakan di antara bahan utama wangian ini.

3. Passion Fruit

perfume kereta



perfume kereta

Wangian Passion Fruit ini mengandungi ekstrak buah markisa yang memberikan anda bauan buah-buahan yang lembut dan manis.

Anda pasti akan berasa segar!

4. Roasted Caramel

perfume kereta

perfume kereta

Sekiranya anda peminat tegar wangian yang berbau manis, sudah tentu wangian Roasted Caramel akan mejadi pilihan utama anda.

Pewangi ini merupakan antara pewangi dengan haruman yang paling manis.

5. Rose Forest
perfume kereta


perfume kereta

Akhir sekali, wangian berasaskan bunga ros ini akan membuatkan berasa sangat segar dan tenang. Anda akan berasa seperti berada di dalam taman bunga!

Kesimpulannya, terdapat pelbagai jenis pewangi kereta dari De’Xandra yang anda boleh pilih untuk memastikan kereta anda sentiasa berada di dalam keadaan yang segar.

Sekiranya anda ingin melihat koleksi-koleksi minyak wangi kereta yang lain keluaran De’Xandra, anda boleh melihatnya di dalam katalog produk minyak wangi kereta di dalam website De’Xandra.

De’Xandra merupakan syarikat pengeluar minyak wangi nombor 1 di Malaysia dan telah memenangi beberapa anugerah bagi kualiti produk mereka.

De’Xandra telah menjadi pilihan utama bagi sesetengah rakyat Malaysia dan mempunyai sebanyak 19,000 penjual semula yang berdaftar.

Jika anda berminat, klik sini untuk membuat pembelian

January 25, 2021 — de-xandra Admin